top of page

שאלות ותשובות

מהם סוגי המנויים הקיימים ומה מחירים?

ניתן לרכוש מנוי תלת חודשי ו/או מנוי שנתי. בנוסף, ישנה אפשרות להשכרה חד פעמית.

לפירוט סוגי המנויים לחץ/י כאן.

כיצד ניתן לרכוש מנוי?

רכישת מנוי שבועי תלת חודשי ו/או שנתי באמצעות אפליקציית מטרופאן בלבד.

להורדת האפליקציה לחץ/י כאן.

רכשתי מנוי שבועי/תלת חודשי / שנתי. האם אוכל להתחיל לרכוב מיד?

בהחלט. תוקף המנוי שלך מתחיל מרגע סיום הרכישה וקבלת אישור וחשבונית במייל.
לאחר רכישת המנוי ניתן לשחרר אופניים ולהתחיל ברכיבה.

המנויים שלנו אינם מתחדשים באופן אוטומטי ובתום תקופת המנוי עליך לרכוש מנוי חדש באמצעות האפליקציה.

לסוגי מנויים לחץ/י כאן

האם ניתן להקפיא או להעביר מנוי שבועי/תלת חודשי או מנוי שנתי?

המנוי הוא שלך. אין את האפשרות להקפאת מנוי ו/או להעבירו לשימוש אדם אחד.

מדוע עליי לסרוק תעודה מזהה בעת הרישום הראשוני באפליקציה?

סריקת תעודה מזהה הינה תנאי לרישום ושימוש באופניים החשמליים, עלינו לוודא שאתם מעל גיל 16 ומורשים לרכוב על פי חוק באופניים חשמליים.

כמה זוגות אופניים ניתן לשכור ולשחרר באמצעות האפליקציה? 

באמצעות האפליקציה ניתן לשחרר עד 5 זוגות אופניים.
כך, מטלפון חכם אחד ואמצעי תשלום אחד, תוכלו לשכור עד 5 השכרות חד פעמיות וליהנות מהשירות באופן הקל והיעיל ביותר.  

באילו כרטיסי אשראי ניתן להשתמש?

ניתן להשתמש ולשלם עבור שירותי תל־אופן באמצעות כרטיסי האשראי הבאים: ויזה מאסטרקארד, דיינרס.
לא ניתן להשתמש בכרטיס לחיוב מיידי (DEBIT).

כיצד ניתן לעדכן פרטים אישיים ואמצעי תשלום?

פרטים אישים ופרטי אמצעי תשלום ניתן לעדכן באמצעות האפליקציה ב"איזור האישי".

כיצד אוכל לעקוב אחר החיובים והרכיבות שביצעתי?

לקבלת פירוט הרכיבות יש להיכנס ללשונית “היסטורית נסיעות” באפליקציה.
לקבלת פירוט חיובים יש להיכנס ללשונית “הארנק שלי” באפליקציה.

מי רשאי להשתמש בשירות האופניים החשמליים?

לאדם  מעל גיל 16, העומד באחד מהתנאים הבאים:
(1) הוצאת רישיון נהיגה, (לא כולל רישיון נהיגה דרגה 1).
(2)בעל רישיון נהיגה בתוקף (אשר בין היתר, עבר בהצלחה מבחן נהיגה עיוני (“תיאוריה”) של משרד הרישוי.
(3) ניתן לו אישור מאת משרד הרישוי על עמידתו בהכשרה עיונית לאופניים חשמליים, בעל ניסיון וכשירות פיזית בהתאם לדין, הבקיא בחוקי התנועה והתעבורה, רשאי להשתמש באופניים חשמליים, בכפוף להוראות כל דין.

מה עליי לעשות אם האופניים ששחרתי תקולים או אם ארעה תקלה באמצע הדרך?

במידה ויש תחנה סמוכה יש לנעול את האופניים בעמוד העגינה ולעדכן את מוקד שירות הלקוחות בטלפון: 6070*. 
במידה ואין תחנה קרובה, יש לעדכן את מוקד התקלות של שירות הלקוחות שלנו הזמין 24/7 לקבלת פתרון.

כיצד ניתן לדווח על אופניים תקולים או נטושים?

דיווח על תקלות באופניים או אופניים נטושים אפשרי באמצעות מוקד שרות לקוחות לקוחות בטלפון 6070* באמצעות האפליקציה וכאן.

האופניים נגנבו לי, מה עליי לעשות?

יש לדווח באופן מידי למוקד שירות לקוחות בטלפון 6070*.

אפשר לקבל מידע על המפרט הטכני של האופניים?

האופניים שלנו הם אופניים חדישים ובטיחותיים, בגודל אחיד, המותאמים לנשים ולגברים כאחד.
האופניים הרגילים הינם אופניים מצויידים במושב הניתן להתאמה וכוונון, בפנסי לד חכמים, מחזירי אור, מגיני בוץ ומנשא אחורי לחפצים.

האופניים החשמליים הינם אופניים מצוידים במנוע עזר, אשר כוללים, בין היתר, את שלדת האופניים, מערכת הנעילה, כידון, בלמים, שרשרת, ציר קדמי ואחורי, גלגלים וצמיגים, פעמון, אורות, מושב, יחידת נעילה והפעלה חשמלית ומערכת ניווט גלובלית.

האם עליי לחבוש קסדה בזמן הרכיבה?

בעת רכיבה על אופניים רגילים אנחנו ממליצים לחבוש קסדה למען בטיחותך. 
בעת רכיבה על אופניים חשמליים הנך מחויב/ת בחבישת קסדה תקנית אשר עומדת בכל התקנים והדרישות הרלוונטיות 
בהתאם להוראות הדין.

האם אני מבוטח/ת דרך השירות בעת הרכיבה?

המשתמש מקבל על עצמו את כל הסיכונים הכרוכים ברכיבה על אופניים.
המשתמש מצהיר כי ידוע לו שרכיבה על אופניים הינה פעילות מסוכנת  הכרוכה בסיכונים כגון נזקי גוף, נזקי רכוש, נכות חלקית או כללית ו/או מוות.
המשתמש מצהיר כי ידוע לו שישנם סיכונים בלתי צפויים בקשר עם השימוש ירופאן ו/או ברכיבה על האופניים והינו מקבל על עצמו את האחריות לגבי כל הסיכונים כאמור, לרבות סיכונים הנובעים מהתרשלותם של צדדים שלישיים.
אם תידרשנה החברה ו/או העירייה ו/או הרשות לשלם דמי נזק, פיצויים ו/או הוצאות כלשהן הנובעים מן העילות האמורות, לרבות הוצאות משפט ושכר טרחת עו”ד, מתחייב המשתמש לשפות אותן ו/או את מי מהן, במלוא הסכומים שתידרשנה הנ”ל, או מי מהן לשלם ואותו סכום יראוהו כחוב המגיע לעירייה ו/או  לרשות ו/או לחברה מאת המשתמש.   

האם ניתן להרכיב אדם נוסף או ילד על האופניים?

חל איסור חמור להרכיב אדם נוסף או ילד על האופניים.
האופניים מיועדים לרכיבת אדם אחד בלבד.
אנא שימרו על עצמכם.

היכן ממוקמות התחנות?

במפת התחנות שבאתר ובאפליקציה ניתן לראות את מיקום התחנות הקרובות בהן ניתן לשכור אופניים.
מפת התחנות באפליקציה גם תראה לכם תחנות קרובות ואת מידת זמינות האופניים בכל תחנה,
כך שתוכלו לתכנן את מסלול הנסיעה שלכם מראש בצורה הקלה והיעילה ביותר.
למידע נוסף על תחנות ביזי-בייק ומיקומן לחץ/י כאן.

מה עליי לעשות אם אני רוצה להחזיר אופניים והתחנה מלאה?

במפת התחנות שבאפליקציה תוכל למצוא תחנות אחרות הקרובות אליך ואת מספר האופניים העוגנים בה.
בנוסף, קיימת אפשרות לנעילה עצמית סמוך לתחנת העגינה לאחר קבלת אישור באמצעות האפליקציה.

מה קורה אם אין אופניים זמינים בתחנה?

במפת התחנות שבאפליקציה ניתן לקבל מידע על כמות האופניים הזמינים בכל תחנה בכל זמן נתון.
במידה ואין אופניים זמינים בתחנה בה אתה נמצא, חפש במפה את התחנה הקרובה אליך ביותר.

אני רוצה להציע מיקום נוסף לתחנה של ביזי בהרצליה.

החלטות על מיקומי התחנות הינם בסמכות הרשות המקומית ויש להפנות אליה פניות בנושא זה.

bottom of page